Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Praxisprojekt: Building a Toolbox of Human-Centred Strategies for AI Literacy - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2025 SWS 10
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 15
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink https://lehre.moodle.uni-due.de/enrol/index.php?id=794
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 wöch. LF - LF 125       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica, Professorin, Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

 

Artificial Intelligence (AI) Literacy is quickly becoming an essential 21st-century skill. Be it discerning AI art and pictures from human-made ones, challenging answers from chatbots, or addressing ethical consequences of AI – with AI being ever more present in daily life, it is crucial for everyone to be aware of its utility but also potential pitfalls and challenges. This workshop aims to facilitate a hackathon in which AIED conference participants and local stakeholders will come together, exchange ideas and experiences, and collaborate with the aim of building a toolbox to promote AI Literacy. Our goal for this toolbox is to contain a spread of tools – in the form of lesson plans, apps, activities, and others – to support educators in teaching AI Literacy and students in learning or practicing AI Literacy.

 

Description

In this project, we aim to design human-centered strategies to train AI Literacy and prepare for living with AI.
In particular, we will work in groups to design various learning activities for practicing AI Literacy.
These activities will be part of a toolbox that will be available as an online repository.

For the praxisproject, we will follow a mini-hackathon series format.

Kick-off meeting: April 8th, 2024

Other info

• During the semester, we will offer weekly meetings and consultation sessions.
• Participation in milestone events, weekly meetings, and consultation sessions is mandatory.
• This project will follow a blended-learning format (face-to-face milestone and consultation; online hackathon sprints).
• The working language for this project is English.
• Maximum number of places (students): 20, Registration mode: first come, first served ☺

Target Audience
▪ KOMEDIA Bachelor/ Master
▪ Angewandte Informatik Bachelor/ Master

Date and Location
• Tuesday, 14:00-16:00, LF 125
• Blended Learning (in person meetings, real-time webinars, video recordings, group consultation sessions). 

Prerequisites
• Basic knowledge of programming (Python)
• Interest in human-computer interaction and Artificial Intelligence
• Imagination (wild)

Instructor
• Prof. Dr. Irene-Angelica Chounta

Moodle Module: https://lehre.moodle.uni-due.de/course/view.php?id=794 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden: