Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Praxisprojekt "CodeArcade - Designing Python Challenges for Hackathons" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2025 SWS 10
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. LE - LE 120       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica, Professorin, Dr. verantwort
Schulten, Cleo Maximiliane , M. Sc. begleitend
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 2 - 3 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

Description

Hackathons are time-bounded events (typically 1-3 days) with large participation, in which (small) groups carry out projects which they conceptualize, design, prototype or implement. “Learning” is often cited as one reason to organize or participate in Hackathons. However, we also know that it is necessary to plan for learning to ensure learning takes place.

This Praxisproject is set to run in conjunction with a hackathon we will plan together for the end of the semester. The hackathon will be for python beginners to practice and improve their skills.
In the project we will work on python based challenges for the hackathon participants framed in the style of an Arcade Game-machine. For this we continue working on a code-base built in 2 previous iterations of the project with a virtual arcade machine with games in different development phases for the hackathon participants to work on, including challenges of different difficulty. So, as a group we will:

  • test the existing challenges and materials ourselves to see what could be improved
  • then work on the materials to improve the overall product
  • put together a research protocol & the questionnaires, interview protocols, observation plans, etc. we need
  • plan, prepare and run the hackathon
  • and then evaluate the collected data

In the hackathon event we will mentor participants and we will use the event to get feedback on the challenges to (potentially) improve them after. Beyond that we can also use the event for further research.

 

Contact:  cleo.schulten@uni-due.de

Mandatory meetings: Wednesdays, 14:00-16:00 (weekly)

First meeting: 09.04.2025 -> updated start on 16.04.2025

Requirements: Python (Grundlegende Programmiertechniken)

Participants: BSc. Komedia, BSc. AI, MSc. Komedia, MSc. AI

Moodle Course: https://lehre.moodle.uni-due.de/course/view.php?id=774 (key: CodeArcade2025)


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:
Informatik  - - - 1