Kommentar |
The aim of teaching at school is to facilitate learning as efficiently as possible. One way of figuring out the most efficient ways is to look at research on teaching and learning, which is the primary idea of this seminar. For starters, we will train our skills of reading (and understanding) research articles and then we will take a proper research bath to find out how learning works and obtain a better idea of evidence-based, best-practice teaching. Major studies to be dealt with include DESI (Deutsch-Englisch-Schülerleistungen International; Klieme, 2008) and Hattie’s ground-breaking meta-analysis on which he published numerous books in recent years (e.g., visible learning, 2009; visible learning for teachers, 2011; visible learning into action, 2015). This class is a good basis for term papers, BA and MA theses (especially in the didactics/TEFL section). |
Bemerkung |
Um die Zusatzqualifikation „Sprachbildung in mehrsprachiger Gesellschaft (ZuS)“ zu erhalten, wählen Sie im Wahlpflichtbereich Ihres Studiums einzelne Veranstaltungen und Praxisphasen zu den Themen Sprachbildung, Sprachförderung, Mehrsprachigkeit und Interkulturalität aus. Dieses Seminar entspricht dem Modul C: Unterrichtsfach und Sprache.
https://www.uni-due.de/daz-daf/veranstaltungenzusleitseite-gesamt.php
Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an die/den Lehrende(n) der Veranstaltung oder an Sarah Steinhoff. |