Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Changing Perspectives in International Development - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 29
Credits 5 Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Fakultät für Gesellschaftswissenschaften

Einrichtung :
Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. 19.04.2017 bis 26.07.2017  SG - SG 158       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Powi B.A., Politikwissenschaft (Bachelor of Arts) 4 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Sozialwissenschaften
Inhalt
Kommentar
This module explores the current crisis of international development. Why
is it so difficult to assist developing societies? Why it seems that
differences among people cannot be or should not be bridged? Why is there a
deep skepticism and pessimism regarding the recuperative powers of
developing societies? In order to address these questions, the module
engages with changing perspectives in international development. First it
discusses the invention of development after the Second World War. Second
it examines how in the 1990s development came to be linked to an
institution-building and state-building process. Third it explores how
development is increasingly becoming an individualist process of removing
unfreedoms that is detached from social and political contexts. It is
crucial to understand this trajectory to grasp the current crisis of
international development and rethink forms of international assistance.

There is no core reading for this module. There will be specific readings
and audiovisual material (films, documentaries or songs) for each class
(max 25 pages). In the first class (April 19), for example, students are
expected to listen to the song: ‘Fanfare for the Common Man’, New York
Philharmonic, James Levine. They also need to read pages 18-42 from the
following article:

Fritz, Charles (1996), *Disasters and Mental Health, *Disaster Research
Center, University of Delaware. (Read only pages: 18-42). Access at:
http://dspace.udel.edu:8080/dspace/bitstream/19716/1325/1/HC%2010.pdf
Leistungsnachweis
Evaluation: *Group presentation (20%) and term paper (80%)

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2024