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Praxisprojekt "How did participants like my hackathon? A benchmarking tool" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2022 SWS 10
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 wöch. LB - LB 113       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica , Prof. Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 2 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 2 - 3 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft
Inhalt
Bemerkung

Description

Hackathons and similar time-bounded events have become a global phenomenon with thousands of individuals participating in hundreds of events every weekend. They are organized by corporations, (higher) education institutions, civic engagement groups, (online) communities and others with the aim to create innovative technologies, tackle civic, environmental and public health issues, spread knowledge and expand communities. Despite their widespread adoption organizers often still struggle to answer seemingly simple questions such as “How did participants like my hackathon?”, “Did they achieve what they wanted to achieve?” and “How does my hackathon compare to other similar events?”. There are existing survey instruments that can help organizers answer these questions. These instruments are however not widely accessible, sometimes time-consuming to set up, and they do not allow them to compare their hackathon to other (similar) events.

The aim of this Praxisproject is to develop a web-based application for hackathon organizers to (1) run a survey for their event, (2) provide basic statistics and (3) compare their hackathon to similar events. For this, you will utilize existing survey scales and an existing database of survey responses. The application itself will be built on common survey tools such as GoogleForms, Qualtrics or Limesurvey and will be embedded into an existing website for hackathon organizers.

 

Students can pre-register (self-enrol) for the project on Moodle (https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=33329) using the enrollment key: HackTrack2022

For registrations a first-come / first-served policy will be followed

Mandatory meetings: Tuesday, 14:00 – 16:00 (weekly)

First meeting: Tuesday, 19.04.2022

Grading: individual grades (presentations, project phase, contributions to the meetings) + group results (project results, report)

Requirements: Python (Grundlegende Programmiertechniken)

Participants' background: Komedia and AI Bachelor and Masters curricula. 

Learning mode: Hybrid Blended-Learning


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: WiSe 2023/24