Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

AEAS 2117 Economic and Business Issues of Korea - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2022/23 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits 6 Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Mercator School of Management | Betriebswirtschaftslehre

Einrichtung :
Mercator School of Management | Betriebswirtschaftslehre
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:00 bis 12:00 wöch. 18.10.2022 bis 01.11.2022          E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:00 bis 12:00 wöch. 08.11.2022 bis 31.01.2023      Raum SG 183   Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Yoon, Francis verantwort
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
CEAS M.A., Contemporary East Asian Studies (Master of Arts) -
Master of Arts Contemporary East Asian Studies, Master of Arts Contemporary East Asian Studies -
Master of Arts Modern East Asian Studies, Master of Arts Modern East Asian Studies -
Zuordnung zu Einrichtungen
Betriebswirtschaftslehre
Inhalt
Bemerkung

COURSE TITLE:
International Business and Comparative Management of Content/Cultural Industry in East Asia

This course focuses on the international business and comparative
management through the lens of content and cultural industry in South
Korea, Japan and Taiwan. Globalisation, digitisation, de-globalisation
as well as varieties of institutional environments provide opportunities
and challenges to 'global' firms. The course uses the various segments
of content and cultural industry to provide an understanding of
complexities in the global economy. Cultural industries are “systems of
organisations that produce and distribute cultural goods with
substantive symbolic, aesthetic, or artistic value (Wang et. al., 2020)”
Due to their unique characteristics, these industries produce unparalled
transnational business dynamics and require distinctive
internationalisation strategies. Among others, East Asian cultural
products, e.g., Japanese Anime and K-Pop, are the key cases to account
for how international business operates.

This course expects students to intensively engage in class discussion
accompanied by weekly response papers and a term paper.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2022/23 , Aktuelles Semester: SoSe 2024