Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Seminar "Mapping the research landscape of Artificial Intelligence technologies in educational contexts" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2023 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 12:00 wöch. LF - LF 125       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica, Professorin, Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft
Inhalt
Bemerkung <p>To register, please enroll in the Moodle module of the seminar here: <a href="https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=40018">https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=40018</a></p><p> </p><p id="yui_3_17_2_1_1679928715077_1345"><strong id="yui_3_17_2_1_1679928715077_1344"><u id="yui_3_17_2_1_1679928715077_1343">Overview:</u></strong> In this seminar, we will explore research works and literature on the topic of Artificial Intelligence in Education (AIED) with an emphasis on technological aspects, such as AI algorithms, AI-enhanced learning environments and AI-systems that are used in formal and informal education.  </p><p><strong><u>Process:</u></strong> We will work as one group with distinct individual contributions as follows: we will retrieve a set of recent research articles on the topic and we will read, review, and discuss these articles on the following dimensions: </p><p> </p><ol dir="ltr"><ol><ol><li>technology and implementation;</li><li>data and training;</li><li>evidence of the effectiveness of AI usage in education.</li></ol></ol></ol><p><strong>Outcome:</strong> We will co-create a set of digital artifacts based on our readings, including a wiki, a diagrammatic representation, a coding scheme, and a research article.</p><p><strong>Evaluation:</strong> Each participant will be assessed based on their contribution to the project's outcomes, and their involvement and investment during the meetings.</p><p><strong>Learning mode:</strong> Hybrid Blended-Learning. During the semester, we will have face-to-face and online meetings. Participation is required for all meetings. For the online meetings and working sessions, we will use <strong>Zoom</strong>. For the in-person, face to face seminars, we will meet in Room <strong>LF129</strong> (Campus Duisburg). </p><p><strong>Schedule:</strong> We will be meeting either in-person or online every Thursday from 10:00 to 12:00.</p><p><strong>Working Language:</strong> English</p><p><strong>Kick-off meeting: </strong><strong>Thursday, April 6th - in person (LF129)</strong></p>

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25