Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Teaching English at Primary Level Gr. 2 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 35
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, zweite Anmeldephase    14.03.2024 08:00:00 - 18.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, erste Anmeldephase    05.03.2024 08:00:00 - 12.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 12:00 wöch. von 11.04.2024  R11T - R11 T04 C60      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Heim, Katja , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This course specifically focuses on foreign language education at primary level to cater for the specific needs of young language learners. The course builds on the fundamental concepts of Communicative Language Teaching (CLT) which students studied in FD1. In particular, students develop their method skills for the primary EFL classroom in this regard: (1) Objectives, standards and models of teaching English to young learners, (2) selecting teaching methods and learning resources for this particular target group, (3) implementing these adequately in a variety of prototypical classroom situations and (4) developing classroom-specific language skills (e.g. classroom management, praise & feedback). Throughout the course students develop their reflective skills. At the same time students begin to develop diagnostic competence as well as inclusive language teaching skills. Students are expected to thoroughly prepare and actively participate in each sessions. Students required to take an oral exam after completing the module FD 2 (oral exam in combination with the second seminar of this module).


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden: