Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Teaching English as a Foreign Language II (FD 1.2) Gr. 2 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 35
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    05.03.2024 08:00:00 - 12.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    14.03.2024 08:00:00 - 18.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 12:00 bis 14:00 wöch. von 08.04.2024  R11T - R11 T04 C45      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Klooth, Astrid , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1205 Introduction EFL Didactic
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This is the second obligatory course for students studying to become EFL (English as a Foreign Language) teachers. The main objective for students is to build on their knowledge of the fundamental theories, concepts, topics and approaches to school-based EFL education gained in FD1.1. Students develop their knowledge and skills for communicative language teaching (CLT) with a special focus on skills- and task-based approaches, language learning theory as well as the role of culture, literature and media in EFL education. Students will be encouraged to critically analyse and reflect on implementing these issues in the EFL classroom of their respective school type. Thus, this course will support student teachers to take the next steps in becoming reflective practitioners. This seminar will be supported through various E-learning opportunities. Students are expected to regularly participate, thoroughly prepare and actively contribute to each meeting. Further, this course is dedicated to the basics of academic writing in EFL education as student teachers are required to write their first term papers in EFL education at the end of term.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Anglophone Studies  - - - 2