Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2024
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2010 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
Theories of Adult Education    Sprache: Englisch    Keine Belegung möglich
(Keine Nummer) Seminar     SS 2010     2 SWS     keine Übernahme    
   Fakultät: Bildungswissenschaften    
 
      110038
  102169
   Zugeordnete Lehrperson:   Türkyilmaz
 
 
 
   Termin: Freitag   09:00  -  17:00    EinzelT    Maximal 20 Teilnehmer/-in
Beginn : 16.04.2010    Ende : 16.04.2010
  
  Weststadttürme A.02.04
 
  Samstag   09:00  -  15:00    EinzelT    Maximal 20 Teilnehmer/-in
Beginn : 17.04.2010    Ende : 17.04.2010
  
  Weststadttürme A.02.04
 
  Freitag   09:00  -  17:00    EinzelT    Maximal 20 Teilnehmer/-in
Beginn : 07.05.2010    Ende : 07.05.2010
  
  Weststadttürme A.02.04
 
  Samstag   09:00  -  15:00    EinzelT    Maximal 20 Teilnehmer/-in
Beginn : 08.05.2010    Ende : 08.05.2010
  
  Weststadttürme A.02.04
 
 
 
   Kommentar:

Lectures in April will offer an insight into the history of adult education theories. Topics like conceptions, goals, tasks, contents, individual and social role and importance of adult learning throughout the history will be explored. In the first part, the focus will be on ideas and conception in the deep history, and their reflexion on the practice of adult education.

The second part will deal with the conceptions and theories that are behind the big social movements in adult education (university extension, folk high school movement, Neue Richtung etc.) The students will be able to recognize the historical roots of the basic theoretical approaches of the modern ideas and practice of adult education.

Second part of the Lecture (7.-8.Mai) will focus on contemporary adult education theories, explaining the various phenomena in adult learning from the point of view of different theoretical approaches.

 
   Literatur:

• C. Hartley Grattan: In Quest of Knowledge, 1955.

• P. Jarvis, Adult and Continuing Education, 1990.

• F. Pöggeler, History of Adult Education, in: International Encyclopedia of Adult Education and Training, A. C. Tuijnman (Ed.), Pergamon, (Second edition) 1996.

• B.Nemeth, Poggeler, F. (eds.) Ethics, Ideals and Ideologies in the History of Adult Education, 2003.

• J.Olbrich, Geschichte der Erwachsenenbildung in Deutschland, 2001.

• K.Popovic, Some conceptions in the history of adult education, http://www.eaea.org/index.php?k=11952

 
   Bemerkung:

Veranstaltung anrechenbar für (Teilgebiete, Nebenfächer, Schwerpunkte etc): MA EAE 6a, MAEB 19.1, Dipl. 15 6a, MAEB 19.1, Dipl. 15