Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2024
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2012/13 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
20th Century Anglophone Literature    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Proseminar     WS 2012/13     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 50  
 
      LHRGe, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschule, Sp Haupt-, Real-, Gesamtsch.
  LGr, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschulen (entspr. JG-Stufen), Sp Grundschule
  Bachelor, Bachelor
   Zugeordnete Lehrperson:   Dahlheim
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Mittwoch   16:00  -  18:00    wöch.       Raum :   R11 T05 C81   R11T  
 
 
   Kommentar:

The 20th century is a century that entailed groundbreaking revolutions in the literary world, from the Modernist period to Postcolonial Theory and Gender Studies, moulding and re-shaping  the definition of both literature and text, the author and the reader, leading to the diversity in approaches and readings that are prevalent today. The seminar familiarises students with crucial writings of 20th century Anglophone Literature in prose, drama and poetry, including analyses of modernist, post-modern and contemporary texts. Apart from the selected texts that can be found in the ‘Semesterapparat’, the required texts are:

Churchill, Carol. Top Girls. London: Methuen London Ltd., 1982.

Kureishi, Hanif. The Buddha of Suburbia. London: Faber and Faber, 1990.

Salinger, J.D. Catcher in the Rye. London: Penguin Books, 1994.

Woolf, Virginia, To the Lighthouse, Oxford: Oxford University Press, 2008

Students are advised to read at least two of the required texts before the semester begins. The course requirements are: regular attendance, active participation in class discussions and the completion of the home assignments (mandatory).