Literatur: |
Literaturauswahl
Borko, H., Jacobs, J., Eiteljorg, E., & Pittman, M.E. (2008). Video as a tool for fostering productive discussions in mathematics professional development. Teaching and Teacher Education, 24(2), 417–436.
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. 3. Aufl., Seelze-Velber: Kallmeyer.
Hostenbach et al. (2011). Modellierung der Bewertungskompetenz in den Naturwissenschaften zur Evaluation der Nationalen Bildungsstandards In Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 17, 289-313
Janìk, T. & Seidel, T. (Hrsg, 2009). The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom. Münster: Waxmann.
Seidel, T., Prenzel, M., Rimmele, R., Herweg, C., Kobarg, M., Schwindt, K., et al. (2007). Science Teaching and learning in German physics classrooms. Findings from the IPN Video Study. In M. Prenzel (Ed.), Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme (S. 79-99). Münster: Waxmann.
Sherin, M. G. (2004). New perspectives on the role of video in teacher education. In J. Brophy (Hg.), Using video in teacher education, (S. 1-28), New York: Elsevier.
Weißeno, G. (2012). Dimensionen der Politikkompetenz. In G. Weißeno & H. Buchstein (Hrsg.), Politisch Handeln. Modelle, Möglichkeiten, Kompetenzen (S. 156-177). Opladen: Budrich.
Weißeno, G., Detjen, J., Juchler, I., Massing, P. & Richter, D. (2010). Konzepte der Politik - ein Kompetenzmodell. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung. |