Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2024
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
Pluricentric Views towards English and Implications for ELT (anrechenbar für die Zusatzqualifikation "Sprachbildung in mehrsprachiger Gesellschaft")    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Hauptseminar     SoSe 2019     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 35  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Sanders
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Dienstag   12:00  -  14:00    wöch.
Beginn : 09.04.2019   
      Raum :   R12 V05 D20   R12V  
 
 
   Kommentar:

Today, English enjoys a global presence and has developed into a polyphonic language, a language with many centres, such as Australia, South Africa or India. This course gives an insight of the global development of the English language by discussing why and how it has reached its contemporary status as a global language and how, on that account, several different English varieties and World Englishes were able to evolve. This course requires students to examine critically the geographical, historical, political as well as sociocultural dimensions of the spread of English as a global language and to explore the main global varieties and their linguistic features. Moreover, students shall adopt a thoughtful, critical position to these attitudes by linking them to new approaches in ELT. Being such a pluricentric language, the ownership of English has changed as each speech community has become the owner of their own English. If English has more than one owner (or is it without owners?), then what should be the standard form of teaching? Due to the pluralisation of English into Englishes, there are several alternatives to the one British (or American) model. Thus, we shall focus on one key question: WHICH model(s) of English and WHAT kind of culture should be taught by WHOM?

 
   Bemerkung:

Um die Zusatzqualifikation „Sprachbildung in mehrsprachiger Gesellschaft (ZuS)“ zu erhalten, wählen Sie im Wahlpflichtbereich Ihres Studiums einzelne Veranstaltungen und Praxisphasen zu den Themen Sprachbildung, Sprachförderung, Mehrsprachigkeit und Interkulturalität aus. Dieses Seminar entspricht dem Modul C: Unterrichtsfach und Sprache.

https://www.uni-due.de/daz-daf/veranstaltungenzusleitseite-gesamt.php

Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an die/den Lehrende(n) der Veranstaltung oder an Samuel Sanders.