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Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
Digital Games Research (alt: Digitale Spiele)    Sprache: Deutsch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Vorlesung     WiSe 2020/21     2 SWS     jedes 2. Semester     https://www.ecg.uni-due.de/teaching/courses/dgr-ws2021.html
   Lehreinheit: Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
      Master of Science Computer Engineering, ISE, Abschluss 87, Master of Science Computer Engineering, ISE (87B27)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
  Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Abschluss 87, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft (87AKM)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
  Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Abschluss 87, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor (87AIM)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
   Zugeordnete Lehrpersonen:   Masuch verantwort ,   Liszio begleitend
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Montag   14:00  -  16:00    wöch.    Maximal 30 Teilnehmer/-in   
 
 
   Kommentar:

Hinweis: Dieser Kurs wird im Wintersemester 20/21 ausschließlich online stattfinden. Es wird keine Präsenztermine in der Universität geben. Die Vorlesung nach aktueller Planung LIVE in BigBlueButton stattfinden. Es wird - wie in den vergangenen Jahren - trotzdem einen hohen Anteil an praktischer Arbeit in Teams von den Teilnehmer*innen erwartet.

 

Please note: This course will take place exclusively online in winter term 20/21. There will be no classroom appointments at the university. The lecture will take place LIVE in BigBlueButton according to the latest planning. As in previous years, a high proportion of practical work in teams is nevertheless expected from the participants.

 
   Bemerkung:

This lecture focuses on hot topics and the state-of-the-art in digital games research. We will examine digital games from the different perspectives of game design research, social and media psychology. Further, we dive into new technological advances and trends in computer entertainment. Digital Games complements the masters lecture Game Architecture and Design which focuses on the practical parts or designing and developing digital games. However, this lecture provides insight into research about and with digital games.

Our course concept is in line with the basic steps of scientific work in the domain of computer entertainment research. We will run through the process of the preparation and submission of a scientific paper to a course internal conference where the respective publications will be presented orally.