Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2024
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
Memory and Commemoration I    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) BL (Blended Learning)     SoSe 2023     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 50  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Agnew
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Mittwoch   16:00 (c.t.)  -  18:00    EinzelT
Beginn : 05.04.2023    Ende : 05.04.2023
  
  Mittwoch   16:00 (s.t.)  -  19:00    EinzelT
Beginn : 19.04.2023    Ende : 19.04.2023
      Raum :   R11 T04 C14   R11T  
  Mittwoch   16:00 (s.t.)  -  19:00    EinzelT
Beginn : 24.05.2023    Ende : 24.05.2023
      Raum :   R11 T04 C14   R11T  
  Mittwoch   16:00 (s.t.)  -  19:00    EinzelT
Beginn : 28.06.2023    Ende : 28.06.2023
      Raum :   R11 T04 C14   R11T  
  Mittwoch   16:00 (c.t.)  -  18:00    EinzelT
Beginn : 05.07.2023    Ende : 05.07.2023
  
 
 
   Kommentar:

This blended learning seminar deals with debates about memory and commemoration and provides students with an introduction to the field of memory studies. The course focuses on the question of why commemorating the past is such a vexed issue. Sessions examine the concept of coming to terms with the past by examining various national contexts and their difficult pasts, including Australian colonial history, memory politics in Hong Kong, the treatment of indigenous Canadians, the archiving of refuge experiences, Berlin as a site of memory, and the commemoration of genocide in international comparison. Through case studies, interviews, and theoretical readings, students develop responses to flashpoint issues: Why are monuments being pulled down? Should museum objects be returned? Must street names be changed to reflect current sensibilities? Can reenactment redress historical injustices? How do textbooks change perceptions of the past? Video interviews, presentations, self-assessment tools, and other digital content have been created specifically for this course.The seminar, developed in conjunction with Academy in Exile, is open to enrollment for master's and advanced undergraduate students. Preparation and active participation in class are required. Assessment for the course will involve class discussion, participation, oral presentations, written submissions, and, where applicable, a term paper. The Memory and Commemoration courses I and II do not need to be taken in sequence.

 
   Bemerkung:

Zu dieser Veranstaltung sind 3 Studierende des Moduls E3 Studium liberale eingeladen. Online-Anmeldung in LSF für E3-Studierende ausschließlich über die gleichnamige Veranstaltung mit vorangestelltem"E3".