Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2024
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
  • Funktionen:
Developing the Digital Competences of EFL Educators (FD2.2)    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Hauptseminar     SoSe 2023     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Merse
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Dienstag   16:00  -  18:00    wöch.
Beginn : 04.04.2023   
      Raum :   R12 V05 D81   R12V  
  fällt aus am 02.05.2023    fällt wegen Krankheit aus
 
 
   Kommentar:

This seminar will connect questions of digital education in the EFL classroom with the need for EFL educators to develop their professional digital competences. Hence, the seminar will explore challenging and innovative ways into constructing a 'digital curriculum' that prepares future teachers for teaching in the digital world and in digital times. The seminar will embrace a broad variety of different types of digital media, including mobile devices, explainer videos, or digital textualities, just to name a few. Conceptually, the exploration of digital media will also be embedded in EFL-specific aspects of cultural and literary learning. This course will also construct how media can open doors to Anglophone cultures, especially with a view to inter- and transcultural learning, learning about cultural identities and diversity (including ethnic, gender, and sexual identities), and most recently, Digital Citizenship Education. In a similar vein, this course will establish how the English language and Anglophone literatures can be accessed and unpacked through creatively applying digital media in EFL contexts.